Home » » Ο "New Silk Road" από την Κίνα στην Ελλάδα, άνοιξε

Ο "New Silk Road" από την Κίνα στην Ελλάδα, άνοιξε

Written By Unknown on Κυριακή 19 Μαΐου 2013 | 9:20 π.μ.

Της απεσταλμένης του Capital.gr στην Κίνα, Μαρίνας Μάνη
"Το ταξίδι ήταν απόλυτα επιτυχημένο". Αυτή είναι η αποτίμηση του κυβερνητικού επιτελείου για την τριήμερη επίσημη επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά και των υπουργών που τον συνοδεύουν σε Πεκίνο-Σαγκάη.

Κι αυτό διότι "επιτεύχθηκε ο στόχος του ταξιδιού, που ήταν να μπει η Ελλάδα στα πλάνα της Κίνας" –κυρίως να συμμετάσχει στις αποκρατικοποιήσεις– δεδομένου (όπως σημείωνε το Capital.gr προ ημερών) αυτή είναι η χρονική στιγμή που η νεοεκλεγείσα ηγεσία της Κίνας χαράζει (και) την οικονομική της πολιτική για την επόμενη δεκαετία.

Κατά τις πληροφορίες, ο κ. Σαμαράς κατέστησε ήδη σαφές στους επιτελείς του πως θα παρακολουθεί προσωπικά το follow up των θεμάτων που ανοίχτηκαν στις τριήμερες συζητήσεις με την πολιτική ηγεσία της ασιατικής υπερδύναμης και με την «αφρόκρεμα» των επιχειρηματιών της.

Για τον λόγο αυτό μάλιστα προτίθεται να συγκροτήσει ειδική κυβερνητική ομάδα που θα αναλάβει να συγκεντρώσει όλα τα ζητήματα που τέθηκαν στο ελληνο-κινεζικό τραπέζι, να οργανώσει την επαφή με τους «παίκτες» και να παρακολουθεί την εξέλιξη.

(Είναι ενδεικτικό το παράδειγμα του Κινέζου υπουργού Τουρισμού ο οποίος είπε, κατά τις πληροφορίες, στην Ελληνίδα ομόλογό του Ολγα Κεφαλογιάννη πως παρότι είχαν ξεδιπλωθεί στο παρελθόν ζητήματα τουριστικής συνεργασίας των δύο χωρών δεν κατάφερε να συναντηθεί με κανέναν υπουργό Τουρισμού από το 2009 και μετά...).

«Σταθεροποιηθήκατε πολιτικά»
Το βασικότερο συμπέρασμα που βγήκε από τις συζητήσεις, σύμφωνα με τον κ. Σαμαρά, είναι ότι η πολιτική και επιχειρηματική ελίτ της Κίνας βλέπει «πολιτική σταθεροποίηση» στην Ελλάδα και πιστεύει ότι «θα καταφέρει να βγει από την κρίση» -γι΄αυτό άλλωστε (προσθέτει ο ίδιος) ανοίγουν διάπλατα τη βεντάλια των επενδυτικών ενδιαφερόντων τους.

Δηλώσεις με νόημα, βεβαίως, καθώς σ΄ αυτή τη «σταθερότητα» θα ποντάρει η κυβέρνηση στο επόμενο διάστημα, δεδομένων των δύσκολων οικονομικών αποφάσεων που καλούνται να υλοποιήσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι...

Με ποιες... επιπλέον αποσκευές αναχωρεί την Κυριακή το πρωί η κυβερνητική αποστολή από την Κίνα; Κατά τις πληροφορίες, με τις εξής:

Μπαίνουν στα τρένα
* Με το «καλό νέο» ότι η Cosco θα συμμετάσχει στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με άλλους ομίλους που δραστηριοποιούνται στους σιδηροδρόμους. Για την ακρίβεια, πρόκειται για επισημοποίηση αυτής της απόφασης, καθώς τις σχετικές πληροφορίες μετέδωσε το Capital.gr την Παρασκευή από το Πεκίνο.

Και επισήμως στο «Ελ. Βενιζέλος»
* Με την επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος από κινεζικούς ομίλους για συμμετοχή στο «Ελ. Βενιζέλος». Επ΄ αυτού (όπως επίσης είχαμε μεταδώσει) αρμόδιες κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν... με νόημα ότι η διαδικασία απόκτησης του ποσοστού της Hochtief από το καναδικό fund δεν έχει ολοκληρωθεί. Που σημαίνει ότι η κινεζική παρεμβολή «αλλάζει τα δεδομένα» της μετοχικής σύνθεσης «κι αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους τους ενδιαφερομένους»...

* Με την «είδηση» ότι γκρουπ κινεζικών ομίλων θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια –με πρώτο το Καστέλι της Κρήτης. Πώς θα γίνει η διαγωνιστική διαδικασία; «Κατ΄ αρχάς με ομαδοποίηση κατά συστάδες των αεροδρομίων –πχ βορειοδυτικά και νοτιοανατολικά της χώρας– ώστε να μπορούν να σχεδιαστούν οι επενδυτικές συνέργειες».

Μέχρι τα τέλη Μαΐου θα «βγουν» οι λεπτομέρειες.

Love in Beijing ...στη Σαντορίνη


* Με τις «ενέσεις» που συναποφασίσθηκαν για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα στην Ελλάδα. Οπως: Η διευκόλυνση στην έκδοση βίζας από διάφορες πόλεις της χώρας καθώς οι μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις αποθαρρύνουν τους επίδοξους επισκέπτες μας.

Επίσης: Με την χορήγηση 5ετούς άδειας παραμονής των Κινέζων στην Ελλάδα εάν αγοράσουν τουριστική κατοικία.

Κυρίως: Με την αξιοποίηση της κινεζικής συνήθειας για off season τουρισμό, που σημαίνει ότι θα υπάρχει ροή εκτός θερινής περιόδου –η οποία θα δώσει μεγάλη ανάσα στις τουριστικές επιχειρήσεις.

Δεδομένου μάλιστα ότι στους Ελληνες μεταφραστές μειοψηφούν οι γνώστες της κινεζικής γλώσσας, μελετάται η έκδοση «έκτακτων αδειών» σε κινεζομαθείς –κι αυτό διότι οι επίδοξοι ασιάτες τουρίστες δεν τα πάνε καλά...με τα αγγλικά.
(σ.σ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στον κ. Σαμαρά ο διοικητής της περιφέρειας Χαντζου, υπολογίζεται να «βγουν» για τουρισμό 400 εκατομμύρια Κινέζοι μέχρι το 2017...).

Ηδη, βρίσκεται σε εξέλιξη μία εντυπωσιακή προβολή της Ελλάδας στην Κίνα: Εκτός από το ντοκιμαντέρ του μεγαλύτερου (σε τηλεθέαση) τηλεοπτικού σταθμού CCTV με τίτλο Glamorous Greece (το οποίο προβλήθηκε στον κ. Σαμαρά και στους υπουργούς σε ειδική τελετή την Πέμπτη), «γυρίζεται» κινηματογραφική ταινία με τίτλο «Love in Beijing” και φόντο... τη Σαντορίνη. Η ταινία μάλιστα προγραμματίσθηκε να βγει στις κινεζικές αίθουσες... στις 14 Φεβρουαρίου του 2014, δηλαδή ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου...

Με την ευκαιρία (και) των τουριστικών στόχων, μελετάται από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού η απευθείας πτήση Ελλάδα-Κίνα - χωρίς, δηλαδή, ενδιάμεσο σταθμό για ανεφοδιασμό, κάτι που συνεπάγεται μεγάλα αεροσκάφη.

Σχετικό ενδιαφέρον έχει δείξει η ελληνική αεροπορική εταιρία Agean, ωστόσο εκτιμάται ότι απαιτούνται δύο χρόνια και κάπου 100 εκατ. ευρώ για να υπάρξει αποτέλεσμα.

Ναυτιλία, δάνεια και ναυπηγεία

* Οσον αφορά... τη θάλασσα, εκτιμήθηκε ως ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι μέσα στον Απρίλιο η ελληνόκτητη ναυτιλία “έδωσε” 142 νέες παραγγελίες στα κινεζικά ναυπηγεία.

Στο τραπέζι των συζητήσεων (κυρίως στη Σαγκάη) "έπεσε" το θέμα της ρευστότητας και των κυβερνητικών εγγυήσεων στις μεγάλες δανειακές συμβάσεις. Τις λεπτομέρειες συζητά ήδη με τους ναυτιλιακούς παράγοντες της Κίνας η Aegean bank.

Επιβεβαιώθηκε, επίσης, η πληροφορία ότι οι Κινέζοι (και πρωτίστως η Cosco) ενδιαφέρεται για τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Το Πέραμα και η Αυλίδα είναι οι πρώτοι στόχοι χωρίς να αποκλείεται και το ενδεχόμενο κατασκευής νέου.

(Το Capital.gr παρουσίασε εκτενώς τις συμφωνίες συνεργασίας που υπέγραψε την Παρασκευή στο Πεκίνο ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης με τις εταιρείες νέας τεχνολογίας Huawei και ΖΤΕ).

Επιστροφή μέσω Αζερμπαϊτζάν

Μέσω Μπακού επιστρέφει σήμερα, Κυριακή, στην Αθήνα ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.

Η επίσκεψή του στο Αζερμπαϊτζάν θεωρείται εξαιρετικής σημασίας. Ο Έλληνας πρωθυπουργός αναμένεται να έχει συζητήσεις αναφορικά με την επιλογή του αγωγού μεταφοράς πετρελαίου, με τον ελληνικού ενδιαφέροντος ΤΑΡ να συναγωνίζεται τον Nabucco.

Παράλληλα, το Αζερμπαϊτζάν έχει εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΣΦΑ.
Share this article :

Δημοσίευση σχολίου